Drenaj Limfatic

terapie cu drenaj limfatic fiziotik

Terapia prin Drenaj Limfatic
Drenajul limfatic reprezintă o metodă terapeutică cu tradiție și dovedită clinic, ce oferă rezultate imediate și vizibile.

Dispozitivul BTL Lymphastim se bazează pe principiul presoterapiei pneumatice. Astfel, se folosesc o serie de manșoane speciale cu camere multiple suprapuse care oferă un masaj delicat ce stimulează circulația naturală a limfei prin corp.

Efectele drenajului limfatic:
- îmbunătățește capacitatea sistemului limfatic de a procesa un volum de 20 de ori mai mare decât normalul;
- detoxifică organismal prin îmbunătățirea vitezei prin nodulii limfatici, procesand un volum mai mare de produși de catabolism, celule moarte, proteine în exces sau toxine;
- îmbunătățește producția de limfocite, mărind astfel capacitatea organismului de a se lupta cu infecția;
- reduce edemele postraumatice şi postoperatorii rezultate din fracturi, entorse, insuficienţă venoasă, varice, ulcer varicos, astm, bronşită, hematoame, migrene;
- activează sistemul parasimpatic, provocand astfel un efect de relaxare globală a corpului;
- intăreşte sistemul imunitar, prin stimularea ganglionilor limfatici să fabrice anticorpi;
- intensifică circulaţia limfei la nivel intercelular, reducând retenţia de lichid;
- antrenează eliminarea toxinelor care blochează procesele fiziologice;
- uşurează circulaţia acizilor graşi şi colesterolului în sânge;
- ajută la slăbit, acţionând asupra depunerilor de grăsime şi a celulitei;
- grăbeşte cicatrizarea rănilor, prin stimularea vaselor din zona afectată.

Sistemul limfatic

Sistemul limfatic reprezintă, intr-un sens, al doilea sistem circulator al organismului. Este organizat în vase limfatice, noduli limfatici, limfă (fluidul interstitial care dreneaza prin vase) și limfocite (celule imunitare specializate). Amigdalele, splina și timusul sunt toate părți consituente ale sistemului limfatic.

Nodulii nostri limfatici sunt niște structuri interne mici și moi localizate în axilă, ăn zona inghinală și a gatului, precum ăi in piept sau abdomen. Nodulii limfatici produc celulele sistemului imunitar care acționează împotriva infecțiilor, în acelasi timp filtrand și fluidul limfatic și eliminând corpii străini. Atunci când orice bacterie este prezentă în limfă, nodulii limfatici își măresc producția de limfocite, generand astfel inflamatia acestora.

Sistemul limfatic nu beneficiază de o pompă pentru a facilita circulația limfei prin sistem, așa cum sistemul circulator are inima. Astfel, miscarea corpului si functia respiratorie faciliteaza circulatia limfei prin vase si filtrarea acesteia de catre nodulii limfatici.

Va recomandam 6 sedinte pentru ca tratamentul sa aiba efectul dorit.

Drenajul limfatic ar trebui evitat de persoanele care au boli cronice (în special, bolnavii de diabet) sau afecțiuni precum:
- risc de formare a cheagurilor de sânge,
- inflamație a vaselor limfatice,
- infecții ale pielii și eczeme,
- umflări post-operatorii ale pielii (în multe cazuri, poți apela la drenaj limfatic la cel puțin patru săptămâni de la intervenție) febră,
- disfuncții ale rinichilor.