Ozonoterapie

Ozonoterapie la Fiziotik

Ozonoterapie

✅ Ozonoterapia este o metodă de tratament nemedicamentos ce folosește un amestec de oxigen și ozon, O2/O3, (ozon medical).
✅ Terapia reprezintă o formă de tratament utilizată de mai bine de un secol, în vederea creșterii gradului de oxigenare a țesuturilor.
✅ Din datele științifice medicale disponibile până la ora actuală, afecțiunile vasculare și degenerative (ateroscleroză, afecțiuni reumatice - gonartroza, coxartroza, artroza scapulohumerala, artrita reumatoida, etc - lombosciatică, hipertensiune, AVC ischemic, ulcere necrotice, inflamații, boala Chron, infecții bacteriene, virale, candidoze, zona zoster, colite, astm bronșic, maladia Alzheimer, maladia Parkinson etc.) sunt cel mai eficient tratate cu ajutor acestei forme de tratament.
✅ Mai mult de atât, are beneficii în oftalmologie și ginecologie, patologie cutanată, detoxifierea organismului. Totul se datorează amestecului de oxigen-ozon care omoară celulele bolnave prin intermediul enzimelor.
✅ În ozonoterapie se pleacă de la următorul principiu: la baza oricărei afecțiuni se află oxigenarea insuficientă la nivel celular. Aceasta duce la apariția inflamației și, ulterior, a bolii.
✅ Ozonoterapia consta in injectarea sau infiltrarea unei cantitati de amestec de oxigen-ozon (ozon medical), prin diverse tehnici, care în anumite afecțiuni a obținut rezultate terapeutice excepționale.
✅ Ozonul are o acţiune directă şi imediată cu efect dezinfectant, revitalizant şi trofic, antialgic şi miorelaxant şi este, în acelaşi timp şi un puternic bactericid, fungicid şi virustatic.
✅ Terapia stimulează microcirculația periferică determinând o mai bună oxigenare celulară, activează mecanismele imune celulare și îmbunătățește parametrii metabolici, potenţează acţiunea insulinei prin acțiune asupra receptorului de la nivel celular, are acţiune lipolitică, scade valoarea lipidelor totale, ale colesterolului seric total şi creşte fracţiunea colesterolului cu densitate mare, HDL colesterol – cu efect de protecţie cardiovasculară.
✅ În cazul diferitelor forme de cancer, ozonul, pe lângă creșterea concentrației oxigenului la nivel celular, stimulează funcția mitocondriilor, știut fiind că afectarea bunei funcționări a acestor organite celulare reprezintă un factor-cheie în apariția acestei patologii.
✅ Efectul ozonului asupra celulelor afectate de hipoxie este unul specific. El „atacă” celulele anormale, nesănătoase, ce se divid haotic, identificându-le în funcție de absența anumitor enzime/proteine membranare, mecanism diferit de cel al oxigenului pur. Astfel, ozonul distruge selectiv celulele canceroase, neinterferând cu activitatea celulelor normale, ca în terapiile anticanceroase clasice, în cazul cărora nu există o diferențiere între tipurile de celule distruse.
✅ Datorită caracterului electrofil dat de cei trei atomi de oxigen, ozonul are tendința de a se echilibra electric, legându-se de alte molecule.
✅ Toate celulele bolnave, inclusiv cele canceroase, dar și virușii sau bacteriile patogene prezintă aceeași tendință, cauzată de numărul impar de electroni de pe membrane. Ca urmare a acestui „dezechilibru”, ozonul este atras spre aceste celule, evitându-le pe cele sănătoase.
✅ Alte actiuni ale ozonului la nivel biologic sunt: actiunea antidepresivă, creşte rezistenţa la efort şi capacitatea de memorare, potenţează sistemul tampon al radicalilor liberi şi favorizează eliminarea toxinelor reprezentand cel mai eficient tratament ANTI-AGING la ora actuală!
✅ Cercetările clinice au demonstrat că Ozonotrapia are un efect stimulator pozitiv asupra pielii. Tratamentul local cu ozon medical duce la producerea de colagen și elastină. Această terapie minim – invazivă îmbunătățește aspectul ridurilor, fără efecte secundare.
✅ OZONUL MEDICAL este un medicament cu formulă chimică, acțiuni farmacologice și efecte biologice bine definite.
✅✅ In cadrul clinicii FIZIOTIK, Ozonul este obținut cu ajutorul unui dispozitiv medical în care impulsuri electrice desfac oxigenul în atomi, cu formarea unui amestec de ozon și oxigen, în concentrația dorită. Generatorul de ozon este un dispozitiv medical standardizat, patentat și certificat, testat clinic, fiind realizat în Germania de renumita firma HAB HERRMANN – MedOzon Compact.

⚠️ Proceduri de ozonoterapie in cadrul clinicii noastre:
1️⃣ Infiltraţiile subcutanate – Cu ajutorul seringii se fac infiltraţii subcutane locale în zonele cu probleme, puncte dureroase, paravertebral, periarticular a unui amestec de oxigen şi ozon în diferite concentraţii. Procedura se aplică în afecţiuni dermatologice, reumatologie, probleme de circulaţie periferică, medicină estetică (celulită).
2️⃣ Infiltraţii intramusculare – în puncte trigger în tratamentul unor afecţiuni reumatismale.
3️⃣ Infiltraţii intraarticulare – în cazul unor afecţiuni reumatismale. Infiltratiile cu ozon, efectuate intramuscular, subcutanat sau intra-articular au scopul de a stopa contracturile si de a relaxa fibrele muschilor, pentru ca durerea resimtita de pacient sa inceteze. Injectiile cu ozon sunt eficiente atat pe contracturi noi, cat si pe cele cronice, realizate in timp din cauza unei posturi viciate pe care pacientul o adopta la locul de munca, de cele mai multe ori.
4️⃣ Autohemoterapia minoră
constă în prelevarea a 10-15 ml de sânge venos care este amestecat cu o cantitate egală de ozon de o anumită concentraţie şi este injectată imediat intramuscular. Procedura este trecută în protocolul de lucru pentru tratarea stărilor de deficit imunitar secundar, stări gripale şi alte infecţii virale, afecţiuni dermatologice (acnee).
5️⃣ Autohemoterapia majoră
Autohemoterapia majoră care constă în prelevarea în kituri speciale a unei cantităţi de sânge venos ( 50-150 ml) din vena cubitală şi care este amestecat cu o cantitate egală de ozon de o anumită concentraţie după care este reperfuzată pacientului. Procedura este nedureroasă, nu prezintă nici un risc pentru pacient, durează aproximativ 30-40 de minute și aduce beneficii enorme nu numai in anumite afectiuni dar si pentru persoanele sanatoase. Pe toată perioada efectuarii procedurii pacientul este asistat de personalul medical. Autohemoterapia majoră este recomandată în afecţiuni cu caracter mai grav (afectiuni cardiovasculare, boli autoimune, afecţiuni hepatice, în tratamentul anti aging etc).

Aceasta terapie moderna, nedureroasa, nu necesita internare, iar procesul dureaza aproximativ 30 minute.

Va recomandam o cura de 12 sedinte pentru ca tratamentul sa aiba efectul dorit.

Ozonoterapia reprezintă o metodă caracterizată de lipsa, aproape în totalitate, a efectelor adverse, fiind folosită complementar tratamentelor medicale standardizate. Anterior începerii tratamentului trebuie realizate analizele de bază ale sângelui, precum cele de coagulare.